8 Temmuz 2010 Perşembe

İşkembe Çorbası

Ablam kızıyla tatile gitti. Eşi ve oğlu ise İstanbul'da. Biz ablamla aynı apartmanda oturuyoruz. Dolayısıyla eniştem ve yeğenim de akşam yemeğinde bize katılmaya başladı. Eşim ve oğlumu da sayarsak, akşam dört erkeğe yemek yapmaya çalışıyorum. Onların severek yiyecekleri, beni de çok yormayacak menüler oluşturmaya çalışıyorum. Pazartesi; şinitzel ve pilav, Salı; fırında köfte patates, Çarşamba ; İşkembe çorbası, kıymalı börek ve zeytinyağlı barbunya...

Eveet size işkembe çorbamın tarifini vereceğim. İnanın hepsi çok beğendi. Marketten işkembeyi kuşbaşı doğranmış şekilde almıştım. Çorba için parçaları küçültmedim biraz tuzlama gibi ağza gelsin istedim. Ama siz isterseniz ince kıyabilirsiniz.


Malzemeler
- Yarım kilo dana işkembe
- 1 Su bardağı yoğurt
- 1 Adet yumurtanın sarısı
- 2 çorba kaşığı un
- 1 adet limonun suyu
- 2 Çorba kaşığı sıvıyağ
- 1 Tatlı kaşığı tuz
- 6 Su bardağı su
İşkembeyi temizleyin.


Derin bir tencereye bolca su, tuz ve temizlenmiş işkembeyi koyup orta ateşte kaynamaya bırakın.Su kaynamaya başlayınca tencerenin kapağını açık bırakıp bir kepçe yardımı ile üzerindeki köpükleri alın. Köpükler kesilince tencerenin kapağını kapatıp işkembeler pişinceye kadar kaynatın. (Düdüklü tencerede daha kısa sürede pişirebilirsiniz. Ben düdüklü de 50 dk pişirdim)

Bir kasede terbiyesini hazırlayın. 1 bardak yoğurt, yumurta sarısı, 2 çorba kaşığı un, 1 limon suyu kaseye koyup, iyice çırpın. İşkembeye yavaş yavaş eklerken, bi yandan da karıştırın ki kesmesin. Bir taşım kaynatın.

Sos için ise sirkeli sarımsak hazırlayın. Ben servis ederken sundum, herkes istediği kadar ilave etti. Ayrıca arzu ederseniz servis sırasında çorbanın üzerine kırmızı biberli eritilmiş margarin (tereyağı) dökebilirsiniz


Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: