2 Nisan 2010 Cuma

Düğün Çorbası

Düğün çorbası denince hamileliğim aklıma gelir. Neden mi?

Çalıştığım yerde yemekler dışarıdan geliyordu. Tüm ayın yemek listesi, onay için  bana geliyordu. Ben de o zaman hamileyim ve nedense düğün çorbasına dayanamıyorum. Listeyi elime alıp, mevcut çorbaların üstlerini çizip, düğün çorbası olarak değiştiriyordum :) Tabii birkaç tane mercimek, yayla vs bırakıyordum.


Malzemeler
- 300 gr parça et
- 2 yemek kaşığı sıvı yağ
- 2 kaşık un
- 1 orta boy soğan
- 6 su bardağı su
- 2 yumurta sarısı
- 1/2 limon suyu
- 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber

Tencereye parça etleri ve suyu koyup, etler yumuşayıncaya kadar haşlayın. Et pişince, sudan alın ve tel tel ayırın. Başka bir tencerede yağ ile unu 3 dk kavurun. Sıcak et suyu ve et parçalarını, kavrulmuş karışıma azar azar iyice yedirin. Kıvamlı hale gelinceye kadar pişirin. Terbiye için bir kasede yumurta sarılarını, limon ile bir süre çırpın. Sıcak et suyundan biraz alın, kaseye ilave edin ve bir süre daha çırpın. Sonra terbiyeyi çorbaya dökün. 1-2 taşım kaynattıktan sonra ateşten alın.

Servis sırasında kaselere kızgın yağda hazırlanmış kırmızıbiberli sos dökün. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: