7 Mart 2010 Pazar

Fırında Köfte ve Patates

İşte vazgeçilmez üçlü! Hem yapımı pratik, hem de göze ve damağa hitap ediyor. Ani bir misafire yapılacak bir menü olduğu gibi, bir davetinizde de yapabileceğiniz bir menü. Bu menüye hayır diyecek birini tanımıyorum. Oğlum Emre, köfte ve pilavı sevdi. Ama şaşılacak bir durum patatesi sevmiyor. Ama biliyorum onu da sevecek zaman gelecek ve ben yeter yeme diyeceğim :)


Artık sağlıklı beslenmeye çalışıyorum. Aynı zamanda ev halkının da sağlıklı yemesini istiyorum. O nedenle bol yağda patates kızartmayı bıraktım. Köfte keza öyle, fırında pişiriyorum. Bu üçlüyü daha sağlıklı bir hale getirmeye çalışıyorum. Gelelim tarife;

KÖFTE

Malzemeler
- yarım kilo kıyma
- 1 kuru soğan (rende)
- 2-3 diş sarımsak (dövülmüş)
- 3 dilim bayat ekmek içi, ıslatılmış ve sıkılmış yada küçük bir kase galeta unu
- 1 yumurta
- tuz
- 1 tatlı kaşığı karabiber
- isteğe göre pul biber
- az zeytinyağı

Köfte için gereken tüm malzemeleri yoğurup harç yapın. Daha lezzetli olması için isterseniz bu harcı bir gece buzdolabında bekletin.
PATATES
İstediğiniz kadar patatesi soyun, elma dilimi şeklinde doğrayın. Üzerine bolca zeytinyağı, tuz, toz kırmızı biber koyun ve karıştırın. Aslında hoşunuza giden tüm baharatları ekleyebilirsiniz.

Fırına koyun ve patateslerin üstü hafif kızarmaya başlayınca, üzerlerine köfteleri ilave edin. Köftelerin bir yüzü kızarınca ters çevirin. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: