24 Mart 2010 Çarşamba

Fırında Hamsi

Balık severim ama balıkların arasında hamsinin yeri bende ayrıdır. Hamsinin her türlüsünü yaparım. Hamsili pilav, hamsi kuşu, hamsi ekmeği, hamsi buğulama, hamsi köftesi vs. Yaptıkça tarifleri sizinle paylaşacağım. Haftasonu hamsi almıştım. Mısır unuyla kızartmak çıtır çıtır ve çok lezzetli oluyor. Fakat tek tek unlayıp kızartmak; hem zaman alıyor hem de evde müthiş bir koku bırakıyor. O zaman aynı lezzeti, daha kısa zamanda ve kokusuz bir biçimde yapmanın yolu bu tariftir dedim ve yaptım. Hem daha vitaminli! Denemekte fayda var diyorum...

Malzemeler:
- 1 kilo hamsi
- 1 büyük soğan
- 3 diş sarımsak
- Pul biber, tuz, karabiber
- Sıvı yağ
- Limon

Hamsileri temizleyin ve kılçıklarını çıkartın .Yıkayıp sularının süzülmesi için delikli bir süzgece koyun. Soğanı piyazlık doğrayın.Sarımsakları doğrayın. Tavada soğan ve sarımsakları 2-3 yemek kaşığı sıvıyağda pembeleşinceye kadar kavurun.  Pembeleşince, pul biber, tuz , karabiber, yarım limon suyu , ve yarım bardak su ilave edin . Sos koyulaşıncaya kadar yaklaşık 15 dakika kadar pişirin. Daha sonra ocaktan alın. Bir ısıya dayanıklı bir kaba boşaltın. Üzerine hamsileri dizin . Suyu az geliyorsa biraz su ekleyebilirsiniz. Ama çok su koymayın. Üzerine biraz sıvı yağ gezdirebilirsiniz. Limon dilimlerini de üzerine yerleştirin. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 20 dk pişirin. Ben 20 dk sonrasında fırının ızgarasını açtım. Üzerlerini biraz kızarttım. Bana göre daha lezzetli oldu. Tercihinize kalmış. Afiyet olsun!



Hiç yorum yok: