19 Mart 2010 Cuma

Pratik İskender


Çalışırken hep bir koşturmaca içindeydim. İşi bırakınca herşeye yetişebileceğimi sanıyordum. Fakat bazen nasıl akşam olduğuna şaşıyorum.İşte bu durumlar için, alışveriş yaparken pratik yapabileceğim ürünler de alırım ve deep freeze koyarım. Neyse dün baktım hazır döner var. Bu durumda kolay yol; ısıtıp pilavın üstüne koymak. Ya da biraz daha uğraşıp, güzel bir iskender yapmak. İşte bu bana daha çok yakışırdı.

Malzemeler
- 1 paket dana döner
- 1 orta boy soğan
- 2 adet taze soğan
- Yarım yemek kaşığı acı biber salçası
- Domates püresi
- 1,5 yemek kaşığı tereyağı
- Karabiber, kekik, tuz, kırmızı biber
- Ekmek ya da pide
- Yoğurt

Taze ve kuru soğanı ince ince doğrayın sıvı yağda kavurun. Biber salçası ile domates püresini ekleyin ve pişirin. Tuzu ve dilediğiniz kadar kekik, karabiber ekleyin. Daha sonra döneri de tavaya ekleyerek 15 dakika pisirin. Ekmekleri küp küp kesin ve kızartın. Bir tavada 1.5 kaşık tereyağ içinde kırmızı biber eritin. Ekmeklerin üzerine soslu döneri koyun, üzerine kırmızı biberli tereyağını dökün, yoğurt ile servis yapın. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: