23 Ekim 2010 Cumartesi

Tavuklu Şehriye Çorbası

Aslında hasta çorbası olarak da bilinen bu çorbaya o kadar düşkün değildim. Hamilelik işte. 3 gündür yapııyorum ve 2 koca kase içiyorum. Sanki dünyanın en güzel yemeğini yer gibi büyük bir iştahla yiyorum. Hem de benim ve bebişim için çok yararlı bir çorba içmiş de oluyorum.

Malzemeler
- 1 tavuk budu
- 1 adet orta boy domates
- 5 bardak su
- 1.5 çay bardağı arpa şehriye

Tavuk budunu 5 bardak su ile bir tencerede haşlayalım. Haşlanan tavuğu alıp, bir tabakta didikliyelim. Başka bir tencereye domatesi rendewleyelim, gerekli görürseniz azcık domates salçası koyabilirsiniz. Renk versin diye ben bir tatlı kaşığı ekledim. Biraz kavuralım. Üzerine tavuk suyunu ilave edelim. Arpa şehriyeleri de ekleyip, kaynadıktan sonra tavuğu da ekleyip, 20 dk pişirelim. Şehriyeler pişince altını kapatalım. İçerken limon sıkabilirsiniz.

Hiç yorum yok: