28 Ekim 2010 Perşembe

Mıhlama


Hamilelik döneminde canım sık sık Karadeniz yemekleri çekiyor. Anneme lahana yemeği yaptırdım. Soluksuz iki tabak yedim. Çok açtım ve yanında  ekmek de yemedim. Boş mideye 2 tabak lahana girince bütün akşam boyunca kıvrandım. Ama pişman değilim :)

Komşular arası kahvaltı günlerimiz başladı. Komşum Sema abla da benim gibi Rizeli. Ondan da kahvaltıda mıhlama istedim. Mıhlama tavasını ortaya koyduk. Bütün arkadaşlar kahvaltılıklara hiç bakmadan, ekmeği bandıra bandıra yedik. Şimdi yazarken de canım çekti :)))

Malzemeler:
- 2 su bardağı mısır unu
- 500 gr özel mıhlama peyniri ya da kaşar da olabilir.
- 150 gr tereyağı
- 3 su bardağı su

Tereyağı ve mısır ununu kavurun. 10 dk. mısır ununun rengi dönene kadar kavurun. Mısır unu bir güzel kavrulduktan sonra 3 su bardağı su ekleyin ve bütün malzemelerin fokurdamasını bekleyin. Peynirleri çok küçük parçalara ayırmayın ve yavaş yavaş eklemeye başlayın. Bir yandan da karıştırın ve peynirin içinde erimesini bekleyin. Kendi haline biraz bırakın. Tereyağı üste çıkıp kendini gösterdiğinde artık yemeğe hazır hale geldi demektir. Afiyet olsun!
Mıhlamayı kesinlikle sıcak yemenizi tavsiye ederim. Soğuduktan sonra yada ısıtıp sonra yemek büyük bir hata olur :)

Hiç yorum yok: