7 Nisan 2010 Çarşamba

Mısır Ekmeği

Aslıhan arkadaşım mısır ekmeği ne zaman yapıp, bloga koyacaksın diye soruyordu. Bugün mısır ekmeği yaptım ve ablamın gününe götürdüm. Arkadaşlar yediklerinde "hımmmm bu ekmek değil, sanki kek" dediler.  Benim için başkalarının beğenmesi çok önemli... O zaman lezzetinden emin oluyorum.

Sözün kısası; isterseniz yemek yanında, isterseniz çay yanında yiyebileceğiniz bir ekmek...

Malzemeler
- 250 gr beyaz un
- 250 gr mısır unu
- 375 ml süt
- 2 yumurta
- 1 yemek kaşığı bal
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 paket kabartma tozu


Ekmek Makinesi haznesine öncelikle oda sıcaklığındaki sütü koyun. İçine oda sıcaklığında yumurtaları kırın ve balı ekleyin. Malzemelerin üzerine önce beyaz unu, sonrasında da mısır ununu ekletin. Unun bir köşesine tuzu dökün.  Unun ortasına kabartma tozunu koyduktan sonra ekmek makinesini çalıştırın. Ben Arçelik'in ekmek makinesini kullanıyorum. Hızlı pişirme programını seçtim (2 saat 20 dk.lık). Pişirme seçimi olarak orta pişirmeyi seçtim. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: